2015. október 20., kedd

~ Omlós sajtos pogácsa ~

Rengeteg pogácsareceptet kipróbáltam, mire végre megtaláltam a tökéletes változatot. 
Az eredeti recept margarinnal írja, de én fele- fele arányba raktam bele zsírt és margarint. 
Ettől belül nagyon puha, omlós, kívül ropogós pogácsa lett a végeredmény. :)
Nem kísérletezem tovább,ez a recept tökéletes! Külön öröm, hogy nem kell hajtogatni ezzel időt és energiát spórolhatunk vele. Egy adagból 1 kiló pogácsa jön ki. Estére takarjátok le egy konyharuhával már ha addig marad belőle. :D  
Próbáljátok ki! 

- 60 dkg liszt
- 1 tojás
- 10 dkg trappista
- 15 dkg margarin
- 10 dkg zsír
- 2 teáskanál só
- 175 g tejföl
- pici tej
- fél csomag élesztő
- pici cukor

Tetejére: 1 tojás, sajt

A tejet meglangyosítom, beleteszem a cukrot és belemorzsolom az élesztőt. Amíg felfut s margarint és a zsír elmorzsolom a liszttel, belereszelem a sajtot, majd a többi hozzávalóval,és a felfutott élesztővel összedolgozom, 10-15 percig dagasztom.
Letakarva 2 órán át kelesztem, majd lisztezett deszkán ujjnyi vastagra kinyújtom, bevagdosom,megkenem felvert egész tojással és megszórom reszelt sajttal.
Pogácsaszaggatóval, vagy feles pohár szájával kiszaggatom.
Sütőpapírral bélelt tepsire teszem őket, 180 C•-on szép világosra sütöm. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése