2014. július 28., hétfő

~Palacsinta alaprecept~

Szerintem kevés olyan ember él a Földön,aki ne szeretné a palacsintát. Lehet akár édes, lehet sós, az egyik legnépszerűbb desszertünk. Eredete a római birodalomig vezethető vissza.
Leghíresebb mind közül a Gundel-palacsinta és a Hortobágyi húsos palacsinta.
Ahány ház,annyi szokás...sokféle palacsintát kóstoltam és készítettem már, de most azt a receptet szeretném megosztani Veletek, ami nekem a legjobban ízlett. Tésztája könnyű, vékony,nem ragad le. :)

Hozzávalók:

~50 dkg liszt
~6 tojás
~cukor ízlés szerint ( 3-4 evőkanál)
~2 evőkanál olaj
~1 vaníliás cukor
~6 dl tej
~ szódavíz

A tojásokat megmossuk,külön-külön felütjük, elkeverjük a cukorral, vaníliás cukorral és olajjal. A lisztet kisebb adagokban adjuk hozzá, és csomómentesre keverjük. Közben lassan hozzáöntjük a tejet és a szódát.
Csomómentesre keverjük, ha nem sikerül átszűrhetjük. A palacsintasütőt kiolajozzuk,és kisütjük a palacsintákat. Én kevés tésztát szoktam a palacsintasütőbe tenni, hogy minél vékonyabb legyen a palacsinta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése